15 Eylül 2013 Pazar

En Küçük Motorunu Üretecek

Önceki dönemlerle karşılaştırdığımızda 3 silindirli küçük motorların otomobil endüstrisinde son dönemde daha da yaygınlaştığını görüyoruz. Bunun sebebiyse çok açık; yakıt fiyatları yüzünden bu motorlara sahip araçlara talebin artması… Frankfurt Motor Show devam ederken Volkswagen’in Ar-Ge direktörü Dr. Hans-Jakob Neusser, kendilerinin de bir 1.0 litre, turbo şarjlı ve üç silindirli bir motor üstünde çalıştıklarını gazetecilere açıkladı. Bu aslında büyük bir haber değil çünkü bahsi geçen motor Volkswagen’in ilk üç silindirli motoru değil. Daha önce de birkaç örneğine rastlamak mümkün; Polo’daki 1.2 litre motor 3 silindirli (1.2 litre TSI turbodan farklı. Zaten bu motor 4 silindirli), ülkemizde satılmayan Up! modelinde de 1 litre 3 silindirli motor var. Büyük ihtimalle yeni motorun temeli Up!’ta kullanılan motordan geliyor. Asıl büyük haber yeni motorun Golf’ün motor seçenekleri arasında yer alacak olması. Üstelik de 110 beygir gücüne kadar çıkabilecek; 1 litre hacimli üç silindirli bir motor için çok iyi bir sayı. Ne var ki bu motor ABD piyasasında satışa çıkmayacak. Üç silindirli turbo motorlar sundukları yakıt tasarrufuyla kağıt üstünde çok iyi duruyor ama bazen istenen verim ve performans alınamayabiliyor. Yine de gelişmeler ilgi uyandırıcı. Bu alanda Ford lider konumunda; ürettikleri 1 litre EcoBoost ile yılın motoru ödülünü kazandılar. Renault da bu motor tipine ağırlık vermiş durumda, 0.9 litre TCe’yi modelleri arasında yaygınlaştırmaya başladılar. Opel ise kendi 1 litre turbo motorlarını üreteceğini duyurdu, bu motor 1.0 SIDI olarak adlandırılacak. Golf’ün rakipleri arasında ne yapacağı merak konusu. Volkswagen teknolojisi ve beygir gücü avantajıyla rekabette bir adım öne geçebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder