13 Ağustos 2013 Salı

2014 CAPTİVA

Makyajlanmış yeni ön ve arka yüzü ile zaten son derece modern bir tasarıma sahip olan dış görünüşünü daha da gençleştiren Captiva, özellikle ön farlarında taşıdığı ciddi ve sert bakışlar ile kaputun altında yatan güce dikkat çekiyor. Kaşlarını çatmış, sinirlendiğinde yapabileceklerine dair ipucu veren vahşi bir hayvan gibi içinde saklı tuttuğu gücü vurgulayan yeni Captiva’nın LED destekli arka farları da akşam karanlığında en az ön farları kadar dikkat çekici ve şık. Kabin içerisinde yedi adet koltuk ve dolayısıyla üç sıra ile karşımıza çıkan müthiş SUV modeli, yolcularına ayırdığı geniş ve ferah alanın yanı sıra eşyalar için de son derece iddialı bir hacim sunuyor. Yeni Captiva’da zaman aynı, işlev farklı: sürücü, klima ve sıcaklığı kendine göre ayarlarken ön koltukta yolculuk eden kişi de eş zamanlı olarak havalandırmayı kendi keyfine göre ayarlayabiliyor, hem de sürücünün rahatını bozmadan! Motor donanımından bahsedecek olursak aracın 2.0 litrelik turbo dizel motoru ile 163 beygirin yanı sıra 400 Nm de tork ürettiğini övgüyle belirteceğiz! Bu son derece tatmin edici motorun 6 ileri vitesli otomatik aktarım sistemine bağlandığını düşünürsek Captiva’nın sürücü ve yolcularına son derece konforlu ve dertsiz bir sürüş teklif ettiği sonucuna varıyoruz! Ayrıca turbo donanımına sahip olmasına rağmen 2.0 litrelik ekonomik dizel motoru ile Captiva, sahibinin cebini de var gücüyle koruyacak gibi görünüyor. Bir araçtan hem güçlü hem de tutumlu olmasından başka ne istenebilir ki? “Kusursuz tasarım” dediğinizi duyar gibiyiz. İşte bu yüzden şu anda burada Chevrolet Captiva’yı inceliyorsunuz! Cruise kontrol sisteminin yanı sıra hem önde hem de arka tarafta görev yapan otomatik park sensörleri, mesleğine son derece sadık asistanlar olarak sürücünün işini kolaylaştırıyor. Chevrolet’in sahip olduğu en son teknolojiler ile geliştirilmiş yeni sürüş dinamiklerinin yanı sıra kusursuz yol tutuşu ve virajlarda gösterdiği kalıcılık ile meraklılarını iyice kendisine bağlayan Captiva, bu konuda da büyüleyici olmaya devam ediyor. Bundan sonra sürüş keyfi, konfor, güvenilirlik ve kalite denince akla ilk gelen Chevrolet Captiva olmalı! Bu arada, Captiva’yı kıyaslayabileceğiniz rakipler arıyorsanız bir tavsiyemiz var: çılgın köpekler! Captiva, gerektiği zaman ilgi bekleyen köpekler ile oynayabilecek vakte sahip. Ancak frizbiyi köpeklerin mi, yoksa Captiva’nın mı yakalayacağını görmemiz gerekecek: Chevrolet tasarıma, ekonomikliğe ve güce önem veriyor olabilir ancak böylesine kıdemli bir markadan bahsederken dikkate alınması gereken ilk şey elbette sağlık ve güvenilirlik. Dünyaca ünlü EuroNCAP testlerinden tam 5 yıldızlı “Pekiyi” ile geçen Captiva, iddia ettiklerini belgeleyerek karşımıza çıkıyor. Kendisiyle güvenilirlik konusunda tartışmak isteyen herkesin karşısına kanıtlarla çıkmayı kafasına koyan Captiva, rakiplerini oldukça zor durumda bırakacak gibi görünüyor. Captiva’da sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları da dahil olmak üzere birçok güvenlik sistemi bulunuyor. Kaza sonrası önlemlerini bir kenara bırakıp kazayı önlemeye yönelik tedbir ve önlemlerden bahsedecek olursak ani dönüşlerde savrulmayı önleyen Elektronik Stabilite Kontrolü (ESC) ile Fren Destek Sistemi devreye giriyor. Fren Destek Sistemi ise sürücü aniden frene basmak zorunda kaldığında durmak için gerekli olan mesafeyi kısaltan, kısaca can kurtaran sistem olarak karşımıza çıkıyor. Bu güvenlik sistemlerinin yanı sıra özellikle kışın karlı ve buzlu yollarda her arabanın ihtiyaç duyacağı bir başka ayrıcalık olan İniş Kontrol Sistemi’ne de ev sahipliği yapıyor Chevrolet Captiva. Her çıkışın bir inişi vardır diyerek işe başlayan Chevrolet mühendisleri, araç dik yokuş veya tepelerden aşağıya doğru ilerlerken devreye giren bu sistem ile kaymasız ve daha sağlıklı bir iniş sözü veriyor. Yeni sayılabilecek model yılında araçlara sahip olan sürücülerin yakından tanıdığı “Follow-me-home”, yani “Beni eve kadar takip et” özelliği ile arabadan eve kadar olan mesafede bile yalnız değilsiniz! Siz güvenli bir şekilde eve ulaşana kadar sizi ön ve arka farlarıyla takip eden düşünceli bir Chevrolet Captiva’nız olduğu için çok şanslısınız. Captiva’nın sunduğu ayrıcalıklar bununla da sınırlı kalmıyor. Araç içerisinde standart olarak sunulan navigasyon sistemi ile arka görüş kamerası, yolculuk ve trafik hayatınızı kolaylaştırmaya devam ediyor. Gerçekten atletik bir kimlik, her zaman ve her koşulda spora da hazır olmalıdır. Chevrolet Captiva’nın her şeye hazır olduğunu söylüyorsak, bir bildiğimiz var! İşte sporcu ruhu kısıtlamamak adına elinden gelen tüm fedakarlıkları yapan Captiva’nın bir başka başarı hikayesi: Araç ile ilgili rakamsal birkaç bilgiden detaylıca bahsedecek olursak 0’dan saatte 100 kilometrelik hıza 11.2 saniyede ulaşabilen Captiva’nın en yüksek hız denemesi sırasında maksimum 184 km/s’yi görebildiğini söyleyeceğiz. 4 silindirli 2.0 litrelik motorunda üretilip 6 vitesli otomatik aktarım sayesinde sadece ön tekerlere iletilen güç, hıza duyarlı hidrolik direksiyon tarafından yönlendiriliyor. 4673 mm uzunluğunda, 1868 mm genişliğinde ve 1756 mm yüksekliğinde bulunan aracın dingil aralığı 2707 mm olarak ölçülüyor. Koltuklar dikken kaydedilen 447 litrelik bagaj hacmi, arka koltuklar katlandığında 942 litreye çıkıyor. Boş olarak 1903 kilogram tartılan araç 60/40 oranında katlanabilir arka koltuklara ve katlanabilir 3. Sıra koltuklara standart ekipman olarak ev sahipliği yapıyor. Ayrıca opsiyonel olarak tercih edilebilen ısıtmalı ön koltukların yanı sıra 8 yönlü ayarlanabilir sürücü koltuğu da LTZ 2.0 Dizel AT modelinde sunuluyor. Elektrikli katlanır yan aynalarına entegre edilmiş sinyal farları ile modayı takip ettiğini gösteren Captiva elektrikli ön ve arka camlara, otomatik yağmur sensörüne, elektronik hız sabitleyiciye, ayarlanabilir direksiyona ve LTZ modelinde anahtarsız çalıştırma ve kilitleme sistemine ev sahipliği yapmakta. Şehir içinde 100 kilometrede 9.9 litre yakıt tüketirken şehirler arası yolda sadece 6.5 litrelik tüketim ile 100 kilometrede 7.7 litre ortalamaya sahip olan aracın karbondioksit dışa salımı kilometrede 203 gram. Araca güvenlik açısından bakıldığında ise ön sis farları, park sensörleri, üç noktalı emniyet kemerleri, çocuk kilidi, ISOFIX (Çocuk Koltuğu Bağlantı Sistemi), ABS, EBD, ARP (Devrilmeye Karşı Aktif Aoruma), DCS, ESC, HBA, Çekiş Kontrol Sistemi ve hava yastıkları; korkusuz ve güvenli bir yolculuk temin ediyor. Kabin içerisinde sunulan deri döşemeler, bardaklık, otomatik kararan dikiz aynası ve aynalı güneşlik gibi donanımların yanı sıra kabin dışarısında da elektrikli sunroof, filmle karartılmış camlar, çift çıkışlı krom egzost sistemi, opsiyonel gümüş kapı kolları ve ön far yıkama sistemi gibi rahatına düşkün müşterilerin beklentilerini karşılayacak ayrıcalıklar mevcut. Sunulan renk seçeneklerine değinecek olursak Metalik Karbon Siyahı, Opak Summit Beyaz, Metalik Placid Gri, Metalik Gümüş Gri, Metalik Günışığı Beji, Metalik Morello Kırmızı, Metalik Kum Kahvesi ve Metalik İnci Beyazı seçeneklerinin sunulduğunu görüyoruz. Kabin içi döşemelerde ise siyah deri ile kumaş kombineli döşeme ve siyah deri döşemenin yanı sıra siyah ve titanyum gri deri döşeme opsiyonlarının mevcut olduğunu söyleyebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder